Alla inlägg under juli 2007

Av Ayam Nalin - 23 juli 2007 16:01

Klev upp imorse la mig i solen en stund för det var så fint väder! men orkade inte ligga ute nå länge..så jag fixade iordning mig för att jag och jennie skulle äta lunch på stan och allt kändes underbart! Fram tills jag såg dig jag försökte vara kylig,hejade och gick vidare..Men tappade matlusten och sen jag såg dig så har jag velat spy! Förlåt inget jag kan styra över.

Men du ska inte tro att allt är frid och fröjd efter allt du säger,jag är faktist också en människa!en som har känslor och bryr sig!

Jag hatar att jag känner som jag gör..jag vet att du känner likadant men du vågar inte erkänna det och just därför HATAR jag dig! du har två alternativ och måste välja ett av dem!


Just nu mår jag så illa man kan må!Snälla Gud, om du verkligen finns se till så att dagarna går fort!

Ska ta och byta om för att fara på träningen..får se hur bra första träningen på 2månader kommer att gå!?..Men nu jävlar så ska det vara 100%vare sig knät håller eller inte.


 Bloggar kanske lite efter träningen! PUSS

Av Ayam Nalin - 22 juli 2007 22:52

 loggade precis in på msn och emma skrev att jag är TRÅKIG som inte bloggar så mycket..hehe förstår att du tycker det gumman,men jag orkar inte är slut körd då jag kommer hem på kvällarna och jag sätter mig vid datorn bara för att vara lite social på msn.Jag vet att det var ett tag sen jag bloggade. Men LOVAR att det ska bli skärpning på det!(ska försöka). Som ni redan vet så jobbar jag typ varje kväll utom måndagar och tisdagar.. Så det har inte hänt så mycket i mitt liv förrutom att ta dagarna som de kommer.Träffade även några ex-klass kompisar igår Johan.V, Anders, jsson,Ida och Linn rätt trevligt:)!

Idag klev jag upp ovanligt tidigt och ringde Jennie för att dra ner till bryggan för att sola&bada men det gick inge vidare pga att det var så jävla molnigt!Så vi fikade och snacka en massa skit ist:P


Just nu sitter jag och pratar med Beas(träffade han i Cypern) fick denna stygga bild på mig och han..  döm den själv!(haha)

Sen så försöker jag tvinga emma till att ta ledigt nästa måndag så vi kan fara och se på fotboll!


Men nu blir det sängen och myspys för imorgon och på tisdag är jag LEDIG!!! Och Imorgon börjar träningarna igen,äntligen!


Får se vad denna vecka bjuder på,nu när det är Nipyre veckan..Fredag är det Laxfestivalen iaf och det ser vi alla framemot:)!

men snälla,låt denna vecka gå fort! Eller ta mig långt härifrån,för jag klarar inte av att se personen!


Av Ayam Nalin - 17 juli 2007 16:14

.. långt ner! Till Sala,Varberg,Värnamo,Kalmar och tillbaka till Cypern!fråga inte varför,men antagligen för att jag vill träffa alla vännerna därifrån..Och sen så vill jag ha SOL!!!


En fråga,vad fan händer nere i Bulgarien??? Jag är så glad över att jag  inte åkte dit! med tanken på allt man läser om och ser på tvn..(våldtäkter,ungdomar som super sig till döds mm) USCH USCH och åter igen USCH!


Lillebror är nere på Gothia med sitt lag,det har inte gått så bra för dem än så länge.. Igår,första matchen mötte de ett lag från tyskland och losa me 4-0 och imorse losa dem med 9-0 mot ett lag från Skåne.. Illa pojkar! Skärpning,synd att inte jag är nere och hjälper till med cochingen..haha! Men men, huvudsaken att pojkarna har kul där nere!sen resultatet kan de inte göra något åt,förrutom att se framåt och satsa på kommande matcher! trots allt så är det dessa pojkar som är Sollefteå Gifs framtid.. :)


Nu ska jag följa med till Busstation och lämna syster Hanna&tjock magen för hon ska fara hem till Sthlm igen..

Sen ska jag fara och hälsa på min +syster och hennes dotter med världens finaste ögon,(Elijah Wood ögon)!

  Och efter det blir det säkert film med Rut-greta på trästavägen! haha


Emma du är bokad den 30juli! Så nu hoppas jag att du ser till att du är ledig den dagen:)


Puss

Av Ayam Nalin - 13 juli 2007 21:32

Imorse då jag vakna tänkte jag fan vad kommer att hända idag? Fredag den 13e.. Det första jag fick veta var att jag inte får åka ner på Gothia pga av att jag måste till sjukhuset och göra nya prover på tisdag för njurstenarna.. skit surt! Sen börja jag tänka på att det verka inte vara meningen att jag ska åka någonstans iår..Om jag har sagt att förra årets sommar var min värsta (då jag var underviktig/dåliga värden,opererade bort halsmandlarna,inte kunde spela fotboll mm..) så ångrar jag mig djupt nu! för det verkar bli en ännu värre sommar..

Var ner på stan en sväng innan jag skulle jobba hos syrran.. Nere hos syrran hände det inte så mycket förutom det vanliga med bokningar/behandlingar..Då plötsligt Figos söta lilla fru gick förbi med dottern och hon var jätte söt! Gjorde bort mig genom att prata lite för högt.. " kolla ut, det är Helen,Figos fru och deras dotter!" och hon hörde så klart det så hon började skratta och kollade på mig.. dåligt pinsamt läge för min del..(haha)!

Efter att ha gjort bort mig för dagen så for jag hem,bytte om och skulle fara och jobba på Terrassen..det första jag gjorde då jag kom dit var att jag gick in i en norsk grabb! skit snygg:P  haha.. Annars så har kvällen varit som alla andra arbetskvällar.. Och det har lyckligtvis inte hänt mig något hemskt än så länge idag.. kanske ramlar i duschen lr något nu när det är ca 2h kvar av denna dag...

Nu sitter jag här och ska strax ta mig en lång dusch och lägga mig och mysa med mina systrar:) Hanna kommer hem om en liten stund från Sthlm! Har saknat henne och hennes "tjocka" mage ^^


Imorgon blir det kalas,för lill Yousef fyller 5år på tisdag men vi firar honom imorgon kväll då hela familjen är samlad ist:)  MYS!!




Never Again- Kelly Clarkson

Av Ayam Nalin - 11 juli 2007 21:48

Har jobbat från 11.30-20.00 är trött! Idag på jobbet kom en tant eller kanske ska skriva en äldre dam.. Som typ stod och kollade på mig tills hon kläckte ur sig " Gudars vad du är vacker och ser lycklig ut,det strålar om dina ögon en enorm glädje och lycka!  Är du ny kär?"

Och jag stod där som en idiot och fattade inte ett ord av det hon menade..Det for tusentals tankar och ord runt i mitt huvud,samtidigt som jag var beredd på att bryta ut i gråt.Men jag höll mig och drog fram ett falskt leende.. Och sa "nejnej jag är inte nykär utan jag är en glad och lycklig student!"Usch vad jag kände på mig själv hur dålig jag var på att ljuga! Men damen tyckte om mitt svar.. Efter en stund ropade hon på mig till sitt bord och sa " Vet du hur vacker du är? har någon sagt det till dig?Fast å andra sidan så har väl många pojkar fått stå i kö för att få säga det till dig.."  Mina tankar då: "jojo visst, självklart, kärriing låt mig vara, vem fan är du som tror att du kan säga så?!" Men jag svarade som tur är inte det utan jag skrattade bara och log vänligt mot henne..hon var faktist rätt trevlig trots att jag bara vill spy på henne från början.. Det sista hon sa som jag tog åt mig var " Lilla söta ängeln ta vara på din familj,dina vänner och framför allt dig själv! Lyssna på ditt inre hela tiden, våga ta nya chanser här i livet så ska du se att  allt kommer att lösa sig vare sig du tror det eller inte". Jag blev chockad och stel! vem var hon,vad visst hon om vad jag tänkte på eller hur jag mådde..?? jag fick en äcklig känsla och det var som om jag hade pratat med henne om det jag bloggade om igår kväll..Men jag har aldrig träffat den där damen tidigare. Ett konstigt möte med en oskänd människa!

 Har iallafall tänkt nog över allt skit jag skrev igår och nästan kommit fram till ett val.. 95% säker på vad jag vill och det är rätt skönt:)


Nu blir det film &mys hörs mer imorrn lr något.. 

Inatt kommer MIN Jennie hem! Saknat dig som en idiot!!!


Puss/ayam som nästan vet vad hon vill:)!





Av Ayam Nalin - 10 juli 2007 19:33

Varför,varför måste man ta yttligare ett steg här i vuxen världen?! Jag vill inte flytta! Fick veta antagningsbeskedet idag.. har kommit in men vilken utbildning ska ska jag välja?Vilken stad ska jag flytta till?Och är jag redo att flytta ifrån mamma,pappa, mina syskon och alla mina underbara vänner???NEJ jag är INTE redo! Jag vill inte vill inte vill inte!!! Ingen som tvingar mig till att göra något jag inte vill utan tvärtom alla stöttar mig bara till alla möjligheter som jag får. Men Jag vet inte hur jag ska hanterar "möjligheterna".

Det finns miljontals frågor samtidigt som det inte finns några svar till dem.

Just nu känner jag mig uppblåst som en jätte ballong som kommer att spricka precis när som hellst! för jag har sparat alla mina tårar..så snart bryter hela jag ut i ett stort hav av tårar! Pga rädslan inför vad som ska hända i framtiden..är det ingen annan som känner så?!?!?!

Jag känner mig full av ilska,rädsla,nervositet,osäkerhet,lidande av något slag.. men mest av allt känner jag en tomhet inombords.Vet inte varför eller hur jag ska beskriva det jag känner just nu.. En sak vet jag och det är att jag inte vet vad jag vill längre.

 Visst jag är "Ayam som vet vad jag vill och vad jag strävar efter, den glada och positiva personen/kompisen, som alltid kommer på nya lösningar för att hjälpa till,som alltid stöttar,ställer upp och är som en psykolog för sina närmsat kompisar,som alltid låter hoppet finnas i ett litet hörn och som alltid säger vännen allt kommer att ordna sig " men inte just nu.. Just nu är det jag som behöver en person,en vän som tar min plats och ger mig hopp om att allt kommer att ordna sig!

Är jag konstig som tänker och beter mig så här? Jag själv tycker inte det, för  i slutändan så är det mänskligt att vara osäker på vad man vill och inte vill här i livet..

Sen så är jag jätte glad för alla som har kommit in och vet vad de ska tacka ja till! Min-Ida har redan tackat ja till Civilingenjör!snabba ryck från hennes sida..så hon och Joakim som ska flytta till umeå tillsammans och bli ingenjörer båda.Jätte glad för deras skull!Jag kommer på inflyttningsfesten!:) hehe

Sen så har Emma kommit in på lärarutbildningen så om några år är hon "fröken Emma" :)


Sen så fick jag hem Studentkatalogen idag också..ser förjävlig ut ,men det är sånt man får ta vissa gånger.Inte ska jag bli sur över att fotot blev styggt med tanken på att det var den bästa samtidigt den sorligaste dagen och kvällen under hela mitt liv och skoltiden! NA3 mina änglar och djävular:)


Har läst ute en bok på 447 sidor idag för att inte tänka på antagningen.. Boken var underbar på alla möjliga sätt. Bokens berättelse finns även i en filmversion. Den speglar 4tjejer som ser varandra som systrar och de får möta många hinder under deras andra sommarlov tillsammans med ett par "speciella jeans" .. Bokens titel: Systrar i jeans andra somaren. Läs den, den är full av kärlek,hat,omsorg,glädje och sorg som i verkligheten!


Ska lägga mig i sängen och "drömma" mig vidare och fundera på vad jag egentligen vill.. tillsammans med lite musik från Kelly Clarksons senast album- My December.


Puss/ en peron som varken känner sig själv eller vet vad hon vill längre..

Av Ayam Nalin - 8 juli 2007 21:36

Då har det gått en vecka sen jag skrev sist.. har inte haft tid att blogga nå..

Men min vecka såg iaf ut så här på ett ungefär..

Den började med att jag och marre var till arbetsförmedlingen för at skriva in oss men det gick inte så vi skulle komma tillbaka då vi hade våran "ide-matris" med oss ( lite roligt för vi stod där som två puckon som inte fatta nå!)  "vadå är vi stora nu lr? " haha!

Har umgåtts med Jennie:)

Sen har jag jobbat hela veckan är slut körd,less och trött men snart så lönars allt slit med en bra lön som tur är!


För 1månad sen så var det party party för vi tog studenten då:)

Fan vad fort tiden går.. NA3 <3


Gatu då? : Inga kommentarer! förrutom att min&emmas planering inte blev av..så det får bli en annan match då vi gör det vi hade planerat!  right honey?:P haha

Aja hoppas ni alla andra hade kul där:)


Jag förstår mig inte på killar ibland! Men en sak vet jag och det är att dem aldrig kan släppa taget och går en på nerverna! Jag är så förbannat less på det!

Släpp taget och gå vidare snälla!



Vill tillbaka till Ayia Napa,där man inte tänkte på något särskilt utan bara kopplade av hela tiden!


Höll på att glömma en sak! träffade U-B och hon typ började prata om min klass (9b) vad hon tyckte om oss och så.. Gamla minnen!

U-B: " Ja, ni var ju lite speciella eran klass, ingen lärare kommer glömma bort er..för ni var alla speciella på erat eget sätt..

Jag: jaha du tycker det.. Men du, hur var jag då?

U-B: Jaaa, du och Emma..ni var ju lite bitchiga av er. Ni var rätt grymma mot de andra tjejerna i klassen och vissa utav killarna!

Jag: haha jaså? det minns jag inget om!

U-B: Nee det kan ju vara så att ni inte har ändrats något sen dess..

Jag: hahaha okej! "

Måste erkänna att jag tycker att det var ett komiskt mötet med henne, har inte pratat med henne på typ 4år och så får man höra vad hon egentligen tyckte om en..(fast jag blev lite chockad över vad hon tyckte om mig, trodde inte att hon tyckte så om mig under de åren hon hade mig, trodde mer på att jag var ja, typ en lugn normal elev :P ) haha !


 Puss/ en ARG ayam!





Av Ayam Nalin - 1 juli 2007 22:56

Ja må hon leva ja må hon leva uti hundra det år.. Ja på tolv slaget inatt då jag lågframför tvn så kom Shadra och Dunia och sjöng för mig och gav mig ett vin glas med trocadero i! haha! Blev lite chockad men det var kul:)

sen så halv 1 inatt så kom morbror med familj för att hälsa på oss, riktigt mysigt!

Idag så har jag jobbat på min födelsedag!inte många som gör det men jag var typ tvungen.. Sen nu på kvällen så har hela familjen varit samlade+ morbror med familj och firat mig:) Mina syskon och morbrors fru klädde ut sig och dansa för mig:P haha riktigt kul!
Har fått en massa fina presenter, en massa pengar till bland annat min bil, kläder,smycken,och en jätte fin guld ring av mamma&pappa med jätte fina stenar i,fotoalbum mm är nöjd!^^
Men ingen i hela världen har fått den BÄSTA presenten förutom jag!Ni undrar säkert vad det är..? Jo den BÄSTA presenten som bara jag har fått är att HELA MIN UNDERBARA FAMILJ var samlad. ÄLSKAR den känslan då jag har hela familjen runt omkring mig det är så mysigt:)


Btw. en liten ändring från gårdagens blogg.. Gif matchen är på lördag och inte på söndag.. Så det är på lördag som Emma ska var "speciell/ göra bort sig" haha!


Ne jag är slutskörd efter denna dag så nu blir det duschen sen pysa ner och ladda om batterierna! För imorgon blir det stan runda och så kommer några kompisar över på fika:)


Puss och nattinatt!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards