Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

IDROTTSGALAN

Av Ayam Nalin - 14 januari 2008 22:59

”Ett stort tack till alla som röstat och hela svenska folket”

Fotbollsstjärnan tog hem kvällens mest prestigefyllda utmärkelse – Jerringpriset.

– Det känns overkligt. Ett stort tack till alla som röstat och hela svenska folket, säger Zlatan.

Först utsågs han till årets manlige idrottare och hyllades av ett fullsatt Globen som vägrade sluta applådera. Sedan tog han även hem kvällens mest prestigefyllda utmärkelse – Jerringpriset. Zlatan fick 31 procent av rösterna(varav många röster från min familj) – och en trevlig afton i Globen.

Zlatan har ett fantastiskt 2007 bakom sig i Inter, där han fick vara med och vinna Scudetton. I november fick han även mot ta Guldbollen.

Den här säsongen har han inlett strålande och just nu ligger han tvåa i Italienska ligans skytteliga med elva fullträffar.

Uppe på scenen hävdade Zlatan att han inte hade förberett ett tal.

”Går rakt in i hjärtat”

– Jag har faktiskt inte förberett ett tal för jag hade inte förväntat mig att få det här priset. Jag är inte så bra på tal heller, men jag försöker, sa Zlatan och log.

– Som jag sa innan, bara att vara nominerad kändes stort, men att vinna det känns overkligt. Om man tittar på de andra idrottsstjärnorna som var nominerade... Jag menar, jag vann Scudetton, de vann VM-guld. VM-guld är större än Scudetton, men jag har en del Scudettos så jag kan bygga på där...



– Men som sagt, det är svenska folket som röstar och det här priset går rakt in i hjärtat. Det är större än mina guldbollar där hemma i och med att det är folket som har fått avgöra vem som ska vinna. Ett stort tack till alla som röstat och hela svenska folket.

Zlatan blev galans KUNG!

(under de sista minuterna innan jerringpriset delades ut satt jag och skaka,var nervös och höll typ andan och upprepade Zlatan Ibrahimovic flera ggr,så Jenny blev less på mig..för hon ville att Anja skulle få det..
ZLATAN IBRAHIMOVIC hörde jag och mitt halsband flög iväg mot tvn,jag hoppade av glädjen upp och skrek,hallsbandet gick söndert men vadfan spela det för roll!?? min IDOL, VÄRLDENS BÄSTE SPELARE ZLATAN fick Jerringpriset!Förste fotbollsspelaren som har fått det genom tiderna! Hur lycklig som hellst! Han  är bara FÖR BRA med tanken på alla priser han får, och fler priser kommer förhoppningsvis! )


ja det var ett bra jäkla tag sen jag skrev här.. men det beror på att jag har jobbat,varit ner till Uppsala och Sthlm där jag har umgåtts med mina syskon och min prinsessa Lorin Aaya,shoppat och tagit det lugnt! Inte haft så myket tid över till att skriva allt som händer under mina dagar och veckor.


Gårdagen/natten: Satt jag iaf framklistrad vid tvn från 23.00 till 01.25 för att se matchen mellan Costa Rica-Sverige där min vän är med i truppen. Matchen va siså där.. Fem jävla byten skedde men ingen Lustig på planen!  jag trodde att Mikael skulle få hoppa in men tyvärr så fick han inte det.. han har fortfarande en chans kvar  på söndag kl02.30 mot USA vilket jag tror att han kommer att få spela,så alla ni som orkar vara upp och kolla på Norrlands grabben gör det!:)

Har precis skrivit lite grann med han på msn,dock bara några rader där han skrev att han precis hade kommit in,han hade legat ute i solen tillsammans med alla andra spelare och att han skulle iväg på samling. Tidskillnaden är 7h, så nu när vi alla ska lägga oss och sova så ska de förmodligen bara ta det lugnt innan de åker vidare till USA..

Så nu håller vi tummarna för Lustig:)


Ikväll kommer jag att somna gott:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ayam Nalin - 20 september 2008 00:23

.. det var inte igår jag skrev här. Gud så tiden bara rinner iväg det är snart 6 månader sen jag skrev här sist..Men jag har haft fullt upp sen sist jag skrev! Har jobbat,varit utomlands till Alanya, sett på en massa fotboll,firat födelsedagsbarn,fir...

Av Ayam Nalin - 26 mars 2008 22:46

Ja,som sagt 50års sen Swe-Bra spelade.  Det var en bra och jämn match mellan lagen. Extra kul att Sebastian Larsson och Fredrik Stoor, överraskningarna i Sveriges startelva, gjorde stabila och fullt godkända insatser på högerkanten! Synd bara att det...

Av Ayam Nalin - 22 mars 2008 17:29

hej hopp snurr pirruett! Idag har det varit mkt sport på tv,och det kommer mer ikväll. Har legat och kollat på konståkningen där Adrian var väldigt bra idag, Kristoffer var rätt bra också! Lite drygt att bara ligga i sängen och inte göra så mkt,men ...

Av Ayam Nalin - 16 mars 2008 17:50

Lorin ,Hanna och Dunia kom i fredags så mysigt! Nu är hela familjen samlad och jag är lycklig:)   Allting kändes bra tills imorse då telefonen ringde och vi fick veta att farmor hade somnat in. Inget oväntat eftersom vi har vetat det nu ett tag, men...

Av Ayam Nalin - 29 februari 2008 17:58

Hej! Jag ÄLSKAR BARN!!! Igår var jag ute och gick med Younez i barnvagnen. Det var perfekt väder och underbart att gå med barnvagn! (nästan så att jag längtar till att få gå med min vagn med mitt barn i,men bara nästan kom ihåg det!). Sedan så duscha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards